جاده ی زندگی

و خدایی که دراین نزدیکیست

و خدایی که دراین نزدیکیست

پیام های کوتاه
  • ۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۱۷
    خشم
  • ۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۰۲
    قرار
  • ۱۹ آبان ۹۷ , ۱۷:۴۶
    زردی
  • ۱۸ آبان ۹۷ , ۰۷:۴۱
    مادر
طبقه بندی موضوعی

چشمای مهربونت

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۲۵ ق.ظ

نازنین وقتی به دنیا اومد چشماش رنگش طوسی روشن بود یه مدت بعد طوسی تیره رفت به سمت آبی تیره بعد رفت به سمت سبز خیلی خیلی تیره(مادرشوهرم این رنگیه چشماشون)الانم بین قهوه ای و سبز خیلی خیلی تیره در نوسانه لحطه ای و روزی (رنگ چشم باباش این رنگیه ولی بخاطر پف پشت چشمشون که ارثیه مادرشونم همینجورن، من و مادرشون میدونیم رنگشو چشماشون بااینکه درشته پنهان شده)ولی حدسم اینه که داره میره واسه قهوه ای روشن که به من بره ولی نازنین حلقه ی چشمش به من‌رفته البته مامانم میگه تو چشمات بی نهایت درشت بود شاید نازنین بعدا مثل تو بشه اینارو گفتم که اینو بگم مامانم وقتی حامله بودم یه جا یه بچه رو دیده بودن چشماش آبی تیره مثل سورمه ای ولی قسمت مرکزش روشن تر با شیارهای تیره ...بعد هی میگفتن آسی الهی چشمای بچت اون رنگی بشه...(چشم آبی از درجه یک میره تا اونجا که من میدونم من و همسرم جفتمون درجه دوهامون چشم آبی هم دارن)خلاصه نازنین که چشماش اولش رنگی بودو همه فامیل متحیر بودن که ایول بابا چه شانسی اینا دارن من تحقیق کردم فهمیدم آخرش مشکی میشن بچه این رنگیا😂...مامانم این وسط میگفت الهی آبی بشه!بخدا آبی میشی مامانجون و خلاصه سوژه ی خالم اینا شد...هی مامانم مخصوصا اون دوره که رو به آبی رفت میگفتن بخدا ببینین بچم چشماش آبیه خالم در این زاستا شعری واسه نازنین سرودن: ناز داریاااا گل داریاااا خوشگلیاااا جذابیااااا قشنگیاااا ماه داریااااا (و از این دست قربون صدقه ها) و در آخر چشمات آبی نیست ولیااااا... دیگه این‌شعر خاله سوژه ی خانواده ی خالمو ما شده تا خالم میگه خوشگلیاااااا هممون با هم میگیم چشمات آبی نیست ولیااااا...یعنی یه جا مهمونی باشیم سوژمونه هرکی میاد یه قسمت شعرو به نازنین میگه بقیه دست جمعی میگن چشمات آبی نیست ولیاااا.... پسر خاله کوچیکم که میگه صبح تا شب ذکرمون همینه🤣🤣🤣 اصلا همشون تو چشماشون وقتی نازنینو میبینن یه چشمات آبی نیست ولیاااای غلیظ موج میزنه ... حالا اینا به کنار یه دغدغه شده بود واسه ما و مادرشوهرم اینا که بچه چشماش تغییر نکنه انقد و هی تغییر میکرد تا اینکه یه بار مادرشوهرم اومدن گفتن دیگه حق ندارین پیگیر رنگ چشمش باشینو ناراحت که داره تیره میشه (مادرشوهرم خیلی دوست داشتن همرنگ چشمای خودشون بشه،منم دوست داشتم خداییش)گفتن امروز رفتم جلسه ی قرآن هرهفتگی دوستامون .یه دوستامون تو خودش و ناراحت بود و بعد یه مدت دیدمش گفتم نیستین کجا بودین؟چرا ناراحتین؟سزشو کرد توی گوشمو گفت بین خودمون باشه نوه ی پسریم اول که به دنیا اومد متوجه نشدن یه یه ماه و نیم دوماه که گذشت از حرکات چشمش فهمیدن مشکل داره حالا متوجه شرن نابینای مادرزادی بوده و اشکاش بود که بند نمیومد...و هی به مادرشوهرم گفته مادرو پدرش انقد تو فامیل بد حجابمون مومنن و ساده و مظلومن و این بلا سرشون اومده که میترسم به کسی بگم بگن حتما عقوبت گناهشون بوده و بخدا اینا از گل پاکترن خدا اینجوری خواسته واسشون و اشششششک...(البته اینکه امتحان الهی همیشه از مقربتر ها سختتره که شکی نیست)ولی از اون به بعد تموم فامیل من فامیل همسرم اگه هی بگن وای چشماش چرا تغییر کرد و تیره شد منو همسرم فقط میگیم الهی شکر که میبینه همین کافیه (حالا مهریشو کمتر میگیریم چون چشماش رنگی نیست😉...به جا دوسه تا خونه شما یه ملک بزرگ بزنین به نامش اول کار🤣🤣🤣)والااااااع

۹۸/۰۲/۲۳